Saturday, December 5, 2009

"Aku Sepasang Kasut"

Minat Thaqif pada MJ masih belum pudar! Kami ingin berkongsi hasil nukilan Thaqif dalam Peperiksaan Penulisan akhir tahun yang baru berlalu di mana Thaqif memilih tajuk "Aku Sepasang Kasut".

Aku sepasang kasut. Namaku MJ Shoes. Asal usulku ialah dari kilang di Los Angeles. Aku diperbuat daripada kulit lembu.

Pada suatu hari, aku dihantar ke Malaysia. Aku dibawa oleh lori yang membawa banyak kasut. Aku dihantar ke sebuah kedai yang bernama Pavillion.

Pada keesokkan hari, ada seorang pemuda yang membeliku dengan harga RM1,000.00. Nama pemuda itu ialah Thaqif.

Pada suatu hari, Thaqif membawaku berjalan-jalan di Pavillion. Dia membeli sepasang kasut baru. Aku tidak diperlukan lagi.

Pada keesokkan harinya, kasut barunya terkoyak dan ketika itulah aku diperlukan semula.

2 comments:

Uncle said...

Dear DadaIQ.
That was funny....reminded me of years ago when I was at his age....heh3...

DadaIQ said...

Hi Uncle
We had a good laugh when we first read it. Sometimes, we just could not figure out what's on their mind!


Like TLG facebook @That Little Gerai in AU5